Geen enkele reclamevorm is mobieler dan autoreclame. Je boodschap reist overal met je mee en bereikt zo altijd zijn doelgroep. Maar welke vormen van autoreclame bestaan er allemaal en waar moet je op letten opdat je boodschap ook effectief je publiek bereikt?

Belettering

Belettering of bestickering van auto’s blijft de meestvoorkomende vorm van mobiele promotie. Het is effectief, veelzijdig en visueel aantrekkelijk. Daarbij kun je kiezen om 1 wagen of je volledige wagenpark van een herkenbare look te voorzien. Bovendien kun je met belettering relatief grote reclameboodschappen maken. Belangrijk is om te kiezen voor folie van hoge kwaliteit. Die houdt niet alleen je lakwerk in takt; maar blijft ook altijd stevig zitten, zelfs na de carwash.

Carwrapping

Carwrapping gaat een stapje verder dan belettering. Zoals de naam aangeeft, ga je je auto hier geheel of gedeeltelijk inpakken. Hiervoor gebruik je een vinyl folie, die je kunt individualiseren in elke gewenste kleur, met elke gewenste bedrukking: van bedrijfslogo over eyecatcher, tot slogans en contactinformatie. 

Bovendien zijn er verschillende afwerkingen mogelijk, van mat tot glanzend. Zelfs 3D reliëfdruk kan. Daarnaast kies je om de gehele auto te verpakken of om bepaalde onderdelen — meestal motor of chroomdelen — te accentueren.

Magneetplaten

Hou je er niet van om altijd en overal met je autoreclame rond te rijden, dan kun je kiezen voor magneetplaten. Deze verwijderbare reclameborden zijn eigenlijk vinyl stickers met een hechtende magneetlaag. 

Dankzij een uv-bestendige laag laminaat gaan ze lang mee zonder te verkleuren. Wel moet je er op letten dat de plaat niet te lang op de auto blijft zitten, maximaal een week en liever korter. Je moet het oppervlak ook altijd goed reinigen bij het aanbrengen en afhalen van de plaat. Doe je dat niet, dan ontstaat roest- of lakschade.

Autoreclame laten werken

Autoreclame plaatsen is 1, autoreclame laten werken is 2. Daarom sluiten we graag af met 3 gouden tips voor effectieve autoreclame:

1 — Maak het verschil. Beperk je niet tot logo en merknaam, maar maak duidelijk waarom mensen jouw bedrijf moeten contacteren.

2 — Leesbare contactgegevens. Heb je het verschil gemaakt, dan moeten nieuwe klanten je ook kunnen bereiken. Signaleer dus goed leesbare contactgegevens, ook van op grotere afstand.

3 — Woord + beeld = winst. Teksten en illustraties moeten elkaar helpen. Met mooie visuals trek je de aandacht, met sterke teksten haal je de klanten binnen.